Trabi.nl
 
 

Bij de aanvang zag het er allemaal zo uit.
Vanaf het punt dat ik m`n rijbewijs ging halen was al duidelijk dat ik een duc wilde.
2 maanden voordat het papiertje binnen was stond deze in m`n garage.
Die ik kocht met het idee dat er wel wat werk in zat .. wat ook ging gebeuren zie de plaatjes.

  

  

Eerst alles maar eens uit elkaar halen en kijken hoe de duc techniek werkt.
Meteen alles naar het zin poetsen en netjes maken .

  

En er stonden natuurlijk op m`n lijstje meteen de open uitlaten en een enkele zit.
Die dan ook al snel aangeschaft waren !

  

  

Het komplete plaatje , rijbewijs gehaald en eindelijk mochten we rijden !
Ook is er nog een zwart ruitje aangeschaft.

  

Omdat ik in oktober m`n papiertje heb gehaald stond de winter al snel voor de deur .
Dus de ombouwfases konden verder gaan .En ook een stukje onderhoud.

  

  

  

  

 

Het eind product na de winter en wat foto`s gewoon .

  

  

Zo een paar actie foto`s en gewoon wat van afgelopen jaar totdat .....

  

  

 

Totdat het moment van de eerste circuit dag op zandvoort .
Wat wel heel erg goed beviel en dat hebben we het seizoen een beetje door gezet .

Zandvoort 20 juli 2008 Groep 2 Msl    Foto`s Leuk op de foto en Max
Zandvoort 13 Aug 2008 Macz 20 Min avond  Foto`s Motorfoto

Ook heb ik tussendoor via de Ducaticlub nog de VRO gevolgd op Lelystad  Foto's van Niki, Marit en Esmeralda

Zandvoort 10 Sept 2008 Macz Circuitdag  Foto`s Motorfoto
Zandvoort 22 sept 2008 Groep 2 Msl  Foto`s Leuk op de foto

Na al deze circuit avonturen heb ik besloten mijn 916 te verkopen en er een circuit ducati voor terug te kopen.
Na hier en daar wat zoeken is het een 996sps geworden :
Die meteen natuurlijk naar wens gemaakt moet worden.


  

  

  



 Zo klaar voor de eerse keer het circuit op . Ook meteen voor de eerste keer rijden op assen !
Motor past zo in m`n bus dus ben de eerste keer zonder aanhanger naar assen gereden .
Wel vroeg op en was aardig koud s`ochtends op assen !

Assen Crt 3 oktober 2008 Foto`s Wegraceinfo en Frans

Het was een super geslaagde dag samen met nancy . We hebben onwijs genoten de eerste keer op assen.
En wat een verschil met zandvoort een heel andere baan veel sneller maar even leuk allemaal om te rijden.
De eerste keer met de Crt dus even wennen met deze organisatie, daar ook de vering laten afstellen wat bij de 3de sessie al een stuk lekkerder ging.
Totdat tussen de 3de en 4de sessie nog wat afgesteld werd , de 4de sessie in de eerste ronden ben ik in de strubben onderuit geschoven.
Zonder al te veel schade kon alleen helaas niet meer verder rijden gebroken koppelingshendel en schakel pedaal. En wat krassen op het kuipwerk.

  

  

Dit zou de laatste circuit dag zijn voor mij van dit jaar .
Maar door de valparty en iemand waarvan ik de circuit dag over kon nemen besloten samen met Nancy nog een keer te gaan rijden.
Dit keer zijn we naar Belgie gegaan naar circuit Zolder. Hier ben ik er dan ook achter gekomen dat de valparty op Assen is gekomen 
door het verkeerd afstellen van de vering dit hebben we op zolder weer verandert en aan het einde van de dag liep alles weer als een trein !
Hebben weer ontzettend genoten met iedereen met wie we daar waren .

Zolder 13 Oktober 2008 Foto`s Paul , Duucalie en circuitfoto.be

Na al het gebeuren met de dagen heb ik besloten het meteen maar goed te gaan aan pakken.
De hele motor wordt gedemonteerd en alles wordt weer circuit klaar gemaakt .
Frame opnieuw gecoat al het kuipwerk en de wielen voorzien van een nieuwe kleur het blok een grote beurt enz enz.

  

  

  

  

  

  

De Kuipen nog wat aangepast omdat er een andere bellypan onder moet vanweg het uitlaatsysteem.
Deze brande nu gaten in de belly die bij deze kuipen hoort.
Dit past natuurlijk niet helemaal oke dus meteen maar wat aangepast naar wens.

  

  

Zo alles is gespoten en het frame terug van de poedercoater.
Alles moest meteen snel in elkaar gezet daar ik zaterdag alles kompleet heb kunnen maken.
En zondag naar de Ducati Racing Expo te heino moesten.

  

  

  

Een aantal foto`s van de zeer geslaagde Ducati Racing Expo in Heino

  

  

Zo terug van heine en door het snelle in elkaar zetten moet er nog een hoop gebeuren.

  

  

 

Zo dat zijn een aantal details zoals het nieuwe RS dasch het frame de nieuwe brakes
Nu moet alles nog naar het zin gemaakt worden de kabelboom aangepast voor het nieuwe dasch.
Ook nog nieuwe balhoofdlagers en een aamtal rubbers en oophangpunten.
Ook heb ik wat alcentara voor het zadel. en de rest is er nog veel meer.

  

  

Zo weer een hoop verandert aan de circuit duc.
Probeer een hoop te weten te komen over de vering en het afstellen daaarvan.
Al valt dat niet mee maar hoop en denk dat ik nu een aardig eind in de richting ben .
Zo is het eindresult voor de eerste circuit dag op croix 25 april a s.

   

  

  


Ecuyers 2010 6 en 7 mei